Een duurzame toekomst

In Scandinavië en de rest van de wereld zal duurzaamheid voor elk merk een essentieel onderdeel worden. Veel merken communiceren dit met milieuvriendelijke producten, maar wat de klant niet ziet is dat merken het als een "feel good" verkoopargument gebruiken. Dat betekent niet dat ze daadwerkelijk 100% duurzaam zijn. Ze gebruiken het om de klant te misleiden, zodat ze denken dat het een goed bedrijf is, maar er komt veel meer bij kijken voor bedrijven dan het alleen hebben van een duurzaam product. Alles van het transport tot productontwikkeling, etc. moet in acht genomen worden om te kunnen beweren dat het merk daadwerkelijk 100% duurzaam is.


Wij zijn transparant

Wij zijn transparant en we kunnen zeggen dat we geen 100% duurzaam bedrijf zijn, maar we streven er elke dag naar om dit wél te zijn door actie te ondernemen en een duurzaam bedrijf voor de toekomst op te zetten.


Wij vinden dat duurzaamheid in het DNA van het bedrijf moet zitten, zonder dit te vertellen.

We proberen continu onze CO2-voetafdruk te minimaliseren, en we streven er altijd naar om onze producten zo klimaatvriendelijk mogelijk te transporteren en ook om de verpakking aan te passen zodat deze zo klimaatvriendelijk mogelijk is. We streven er ook naar om de producten vanuit onze fabrieken over zee of per trein te vervoeren in plaats van per luchtvracht. In 2020 is ons doel om al onze producten voor ten minste 80% te transporten op andere manieren dan per luchtvracht.

Verpakking zonder plastic

We hebben een recyclebare verpakking die 100% plasticvrij is en die we vanaf nu voor al onze producten gebruiken, want dat is een onderdeel van onze duurzaamheidsstrategie.

Samenwerkingen

Bij Nudient geloven we dat duurzaamheid gemeten wordt door zowel het leven beter te maken voor anderen, als voor het klimaat door het verminderen van de CO2-voetafdruk. Daarom investeren we in twee soorten projecten:

We offset our carbon footprint via Offset Earth

CO2-compensatie

Bij Nudient investeren we in projecten die broeikasgassen verwijderen. We investeren alleen in de beste CO2-reductie projecten met Gold Standard-certificering, wat betekent dat het geld naar de hoogstbeoordeelde projecten gaat, die de meeste impact mogelijk maken. Op dit moment investeren we in het Istanbul landfill gas extraction project.

Het planten van bomen

Het is algemeen bekend dat bomen planten één van de beste manieren is om de klimaatcrisis te tackelen en te voorkomen dat temperaturen meer dan 1,5 °C stijgen. Ze zijn ook van cruciaal belang om een ecologische instorting te voorkomen. We steunen op dit moment het Peruvian protection of the Amazon project.


 

Het leven beter maken voor anderen

De Hand in Hand organisatie is gebaseerd op een zelfhulpmodel, dat arme mensen helpt bij het ontwikkelen van de kennis en vaardigheden die nodig zijn om een bedrijf op te starten en te runnen - van het vinden van een bedrijfsmodel tot het beheren van de financiën en marketing van het bedrijf. Ze doen een jaar lang kennis op, die ze helpt bij het lanceren van hun eigen bedrijf en het nemen van eigen verantwoordelijkheid om financieel onafhankelijk te worden.


Door Hand in Hand te sponseren steunen we veel mannen en vrouwen bij het vinden van manieren om uit de armoede en kinderarbeid te komen.